maandag 21 februari 2022

Verkoop ook andere zaken ter ondersteuning van je omzet

  

Verkoop ook andere zaken ter ondersteuning van je omzet





  Kleine producten kunnen toch prima werken om de omzet van duurdere kunstwerken te stimuleren;

  Zorg ook voor een korting op een volgend werk dat men af kan nemen;

  Geef een diner bon of zoiets bij aankoop van een duurder kunstwerk en sluit een goede deal met het restaurant.



Een combinatieverkoop is altijd te proberen

Probeer zeker een wat duurder product of bijvoorbeeld een kunstwerk altijd te combineren met goedkopere en kleinere producten, die iedereen gebruiken kan. Je kunt dat bijvoorbeeld gebruiken als zogenaamd backend product. Wil men het duurdere kunstwerk nog niet bestellen? Zorg er dan voor dat de eventuele koper wel met iets anders de deur uit kan gaan. Raadpleeg eens een winkel in relatiegeschenken of iets vergelijkbaars, voor een klein product met je kunst er op afgedrukt. 

Kijk eens bij de handel in relatiegeschenken

Kijk eens wat zich er voor leent om bedrukt te worden met een afbeelding van het kunstwerk. Het brengt je allicht weer op wat goede ideeën. En het kunstwerk dat toch al eerder de aandacht van de klant had getrokken, kan afgedrukt op een koffiemok steeds opnieuw in zijn of haar gezichtsveld komen. De kans dat het uiteindelijk op een koop uit gaat draaien, wordt daar ook alleen maar groter van.

Een leuk cadeau wordt zeker gewaardeerd

Heeft iemand een duurder kunstwerk bij je gekocht? Geef hen of haar bijvoorbeeld een diner bon mee. Of geef bij terugkomst voor een ander kunstwerk een fikse korting mee.  Vrijwel iedereen vindt het leuk om een keertje uit eten te gaan en korting wordt ook altijd gewaardeerd. We hebben het hier over klanten die al eens bij je gekocht hebben en die zijn meestal een stuk gemakkelijker te overtuigen, dan nieuwe klanten waar je nog geen band mee hebt.  Komt de klant nooit in een restaurant? Dan bedenk je gewoon iets heel anders. Kwestie van even creatief nadenken. 

Werk samen met een restaurantketen aan een win-win situatie

Maak een deal met een restaurantketen, zodat je een leuke korting aan kunt bieden en het restaurant houdt er een klant aan over die ze anders waarschijnlijk niet gehad zouden hebben. En wie weet is er wel weer een deal met het restaurant te sluiten, bijvoorbeeld dat je er een keertje exposeren kan. En zo blijf je elkaar steunen en kom je tot een win-win situatie zoals dat heet. 

Tot slot

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst waarbij het verkopen van andere zaken zeker een rol kan spelen. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com








 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten