dinsdag 22 februari 2022

Beloon je grotere klanten

Beloon je grotere klanten



    Geef kortingen bij bepaalde bestedingen. Hoe hoger de besteding, hoe hoger de korting;

    Het is mogelijk om met een vorm van staffelvorming te werken, zodat er meerdere drempels ontstaan met een trapsgewijze vergoeding;

    Kijk of je de drempel hanteert bij één besteding of bijvoorbeeld bij besteding over een jaar.



Geef korting bij grotere bedragen

Het kan heel lonend zijn, om grote klanten kortingen te geven. Dat kan bijvoorbeeld bij het overschrijden van een bepaald drempelbedrag of een bepaald bedrag in een zekere periode.

Moedig aan om een drempelbedrag te halen

Het moedigt mensen aan om meer bij je af te nemen om het drempelbedrag te halen. Het is dan natuurlijk wel nodig om een drempel in te stellen om voldoende druk op de ketel te houden.

Ook meerdere drempels gebruiken is mogelijk

Het is zelfs mogelijk om meerdere drempels te maken die ieder een eigen percentage kennen. Daarmee maak je een soort trapsgewijze vergoeding die klanten aanmoedigt om steeds meer te gaan doen.

Je kunt ook de bestellingen optellen tot een drempel

Er is een verschil of we kijken naar de besteding bij één bestelling of aankoop, of dat we kijken naar de som van de bestellingen over een bepaalde periode. Dat vraagt wat meer administratie en rekenwerk, maar voor het positieve effect op de klant kan het interessant zijn. Het kan ook voor een vorm van loyaliteit zorgen, omdat men de drempel wil halen.

Tot slot

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. Ook kun je verschil maken bij klanten die grote omzetten genereren. Die klanten moet je koesteren. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com




 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten