maandag 21 februari 2022

Wil je weten hoe je nieuwsgierigheid opwekt bij je klanten?

  

Wil je weten hoe je  nieuwsgierigheid opwekt bij je klanten?





  Nieuwsgierige klanten willen altijd meer van je werk of je producten zien. Maar hoe worden ze nieuwsgierig?

  Een mogelijkheid om klanten nieuwsgierig te maken naar de rest van je werk is een deel gratis te verstrekken en de rest af te schermen;

  Afschermen van een deel van je content suggereert ook een bepaalde waarde die daar achter zit. 


Hoe nieuwsgieriger de klant is, hoe beter 

Alleen nieuwsgierige klanten lezen verder. Verveelde klanten niet. Die klikken weg naar iets, wat ze wel interessant vinden. Dus is het zaak om die nieuwsgierigheid bij je klanten op te wekken en er gebruik van te maken. Maar dan moet die klant ook wel de kans krijgen, om nieuwsgierig te worden en zal hij of zij aan het product of het kunstwerk moeten kunnen "ruiken". 

Laat de klant daarom nieuwsgierig worden 

Geef bijvoorbeeld bij een e-boek of een afgeschermde website een stukje van een belangrijke en waardevolle tekst weg om de klant nieuwsgierig te laten worden naar de rest. De rest van het verhaal  verplaats je naar een deel van je website, dat met een password of iets dergelijks beveiligd is. Die rest van het verhaal is dus niet voor iedereen toegankelijk. Maar bijvoorbeeld alleen voor leden of mensen die er voor betaald hebben.

Bepaal wie toegang krijgt 

Uiteraard bepaal jij wie er over een password kan beschikken om bij dat afgeschermde deel te komen. Dat password kan verstrekt worden aan betalende klanten. Maar het kan bijvoorbeeld ook aan de mensen gegeven worden, die ingeschreven hebben voor je nieuwsbrieven.

Afschermen geeft een gevoel van waarde 

Afschermen geeft je content een zekere waarde. En die waarde ontstaat omdat het kennelijk voor jou de moeite waard is, om je teksten op te delen en in een nieuw afgeschermd deel van de website op te nemen.

Tot slot

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst en met het afschermen van een deel van je content, bijvoorbeeld op je website, zorg je beslist voor de creatie van een gevoel van waarde bij bij de klant. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com




 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten