maandag 21 februari 2022

Sluit verkoopteksten altijd af met een korting

 

Sluit verkoopteksten altijd af met een korting





    Een korting kan een twijfelende lezer alsnog over de streep trekken om klant te worden;

    De PS (extra regel na de afsluiting van de tekst) is een goede plek om alsnog even een korting aan te bieden;

   Ook de zogenaamde "nu of nooit" kortingsregeling kan hier prima werken.


Korting is altijd goed voor de verkoop

Kortingen doen het altijd goed. Bij iedere koper. Ja, zeg maar gerust bij iedereen. Dus zorg altijd dat het laatste stukje tekst dat je lezer te zien krijgt een kortingsregeling is. Want het zijn vooral je laatste woorden in je tekst die bij de lezer blijven hangen. En die dus in de dagen na het lezen mogelijk nog wat in het geheugen van de lezer door blijft wroeten.  

Sluit je verkoop tekst altijd af met een korting

Met andere woorden, sluit je tekst altijd af met een kortingsregeling. Een goede manier om dit te doen, is door een korting die je eerder in je tekst hebt gebruikt, in een PS weer te herhalen. Dan zit het in elk geval ergens aan het einde van je teksten. 

Trek je lezer uiteindelijk met een korting over de streep

Ook komen we de volgende redenatie wel tegen: Stel dat iemand je tekst helemaal tot het einde heeft gelezen. En dat die lezer kennelijk nog steeds geen besluit heeft genomen. Dan wordt het toch  wel tijd om hem of haar definitief over de streep te trekken. En dat over de streep trekken wordt dan gedaan door op het laatste moment nog een korting te geven. En wel in de hoop, dat deze korting de lezer nu toch eens tot actie over zal laten gaan. 

Voorbeelden van aanbiedingen


Om die korting aan te bieden, krijg je dus een extra regel als PS zoals:
  • Klik nu weg en u loopt 25% korting definitief mis;
  • Bestel nu en betaal slechts €99,- in plaats van €199;
  • Bestel uiterlijk op <datum> en u ontvangt het tweede deel gratis.
Uiteindelijk kun je altijd nog beter wat korting geven op wat je in de aanbieding hebt, dan wanneer je je al te star opstelt en dan helemaal de boot mist. Dat wordt een veel duurdere grap. 


Tot slot

Er zijn nog vele andere manieren van promotie bij kunst en ook om twijfelende klanten nog eventjes over de streep te trekken. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com
 


 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten