maandag 21 februari 2022

Sluit je verkooptekst af met een gratis voorbeeld

  

Sluit je verkoop tekst af met een gratis voorbeeld



  Als een lezer aan het einde van de tekst gekomen is, moet je die lezer toch echt over de streep gaan trekken om in actie te komen;

  Geef daarom op dat moment iets weg, zodat het duidelijker wordt wat er gekocht gaat worden. Zoals bijvoorbeeld een hoofdstuk van een boek;

  Ook bij de verkoop van kunst zijn er zeker mogelijkheden voor.

Geef eens een proefmonster van je kunstwerken weg!

Is de lezer aan het einde van je tekst gekomen? En lijkt hij of zij kennelijk nog niet toe aan het aanschaffen van één van je kunstwerken, dan kan een proefmonster, een poster, of een stel kaarten van het betreffende werkstuk nog wonderen doen. De potentiële klant kan dan het kunstwerk toch nog eens goed bekijken. En een afbeelding er van aan anderen laten zien, om diens mening te vernemen. Dat kan ook nooit kwaad. 

Een hoofdstuk van een boek kan goed werken

Stel bijvoorbeeld dat je ook een boek in de aanbieding hebt. Je geeft dan bijvoorbeeld een hoofdstuk uit je boek cadeau. Dat kan voldoende zijn om de lezer lekker te maken. Maar het geeft hem of haar ook weer niet zoveel informatie, dat deze potentiële klant er zoveel mee kan, dat hij van zijn of haar bestelling afziet. 

Goed geschreven copy kan ook een stuk schelen

Het is niet onmogelijk dat dit gebaar, wat de lezer een beter gevoel geeft van wat hij of zij gaat krijgen, de lezer alsnog over de streep gaat trekken. 
Je sluit je verkoopteksten dan af met een zin als: “Bent u toch nog niet overtuigd dat dit boek iets voor u is? De beste persoon om u te overtuigen bent u natuurlijk altijd zelf. Dus download  [hier] een voorbeeld van een hoofdstuk."

Een bestelmogelijkheid is natuurlijk altijd bij de hand

Dat het speciaal geselecteerde fragment van het boek eindigt met een bestelmogelijkheid voor het hele boek, spreekt dan wel bijna voor zichzelf. Ook de miniposter of de kaarten van de kunstenaar bevatten natuurlijk nog een aansporing om te kopen. 

Laat een bezoeker nooit met lege handen vertrekken

Eigenlijk is het een goede gewoonte om een bezoeker nooit met lege handen te laten vertrekken. Het valt niet mee om bezoekers op een website te krijgen en dan is het van het grootste belang dat die bezoekers tevreden vertrekken, al hebben ze dit keer misschien niet gevonden wat ze zochten.


Tot slot

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst en een gratis voorbeeld geven is er één van de vele. Op de website van Team Jetje zijn er nog een groot aantal terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com




 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten