maandag 21 februari 2022

Bied je klanten heel regelmatige "bonussen" aan

  

Bied je klanten heel regelmatige "bonussen" aan





  Ieder mens vind het leuk om eens een cadeautje te krijgen;

  Ook voor de kunstwereld zijn er de nodige bonussen denkbaar;

  Promoot je bonus in elke vorm van communicatie met de buitenwereld.



Mensen zijn meestal gevoelig voor cadeaus en aanbiedingen

Mensen zijn in het algemeen behoorlijk gevoelig voor aanbiedingen en cadeaus en dat zal dus ook voor de kunstkopers die interesse in je werk ook wel gelden. Dus zorg dat ze die aanbiedingen en cadeaus regelmatig krijgen. De uitvoering moet verzorgd zijn maar verder maakt het niet eens zo heel veel uit wat je weggeeft. Het gebaar van jouw kant zorgt er wél voor dat mensen terugkomen naar je website als ze daar een bonus (in wat voor vorm dan ook) kunnen krijgen. 

Mogelijkheden in de kunstwereld

In de kunstwereld kun je eens een boekje weggeven over een bepaalde schilder. Of een stukje grafiek dat zich toch voor een redelijk bedrag laat reproduceren in een flink aantal exemplaren. Maar je kunt ook een keer een balpen laten bedrukken en die op sturen. Vaak is dat ook nog wel uit te besteden. 

Kondig altijd aan wat je doet

Kondig de aanbieding, het cadeau of de bonus altijd aan op uw website. En natuurlijk vermeld je het ook in alle andere correspondentie. Dat je er nauwlettend zorg voor draagt dat je klanten het beloofde inderdaad gaan krijgen, spreekt wel haast vanzelf.  

Je promoot je cadeau's met zinnen als


  • “Elke week wordt er minimaal één nieuw boek voor u aan de downloadcollectie toegevoegd”
  • "Je kunt het boek 'kliederen met verf' in digitale (PDF) vorm ophalen op ___________ als dank voor je loyale lidmaarscja"
  • “Maandelijks krijgt u als lid een boek toegezonden, Nederlandstalig en ten minste 100 bladzijden”

De loyaliteit van je klanten zal toe gaan nemen

Je zult merken dat je bonussen  uiteindelijk zullen leiden tot een grotere loyaliteit van je klanten en dat heeft in het algemeen een gunstiger vermelding op social media en dergelijke tot gevolg. En buiten het internet leidt het gegarandeerd tot een betere mond-tot-mond reclame. 

Samenvatting

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst en de bonus speelt beslist een grote rol. Ook zaken als loyaliteit en mond-tot-mond reclame gaan zeker een rol spelen. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com
 




 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten