zondag 13 februari 2022

Uw oorspronkelijke aanbieding kan altijd nog wel wat verder groeien

 

Uw oorspronkelijke aanbieding kan altijd nog wel wat verder groeien




  Hoe je met je webshop misschien nog iets meer kunt verkopen vind je in dit artikel;

  De afrekenpagina is altijd een belangrijke pagina als het gaat om het realiseren van extra verkopen;

  Zorg altijd voor een "nu of nooit aanbieding," want is de klant hier eenmaal weg, dan komt hij niet terug.

Wat meer groeien mag altijd

Kijk eens bij de kassa van de supermarkt

Is het je bij je bezoeken aan de supermarkt wel eens opgevallen dat er bij de kassa altijd nog een aantal goedkope aanbiedingen staan? Als je je dan in de lange rij staat te verbijten, hoe de kassière een uitgebreid praatje met een klant begint, heb je alle tijd om al die aanbiedingen te bekijken en wie weet, staat er nog wel iets voor je tussen ook. Het is niet onmogelijk. 

Ook je webwinkel heeft een soort van kassa

Nu zul je voor de verkoop van je kunst waarschijnlijk geen supermarkt hebben, maar de kans is groot dat je wel een investering in een webwinkel hebt gedaan. En elke webwinkel heeft een plek waar je moet betalen, niet waar? Vergelijk het maar met die kassa in de supermarkt waar je je halfje wit en het blik kattenvoer afrekent.

Promotie kan prima op je afrekenpagina

Die pagina van je webwinkel waar je het afrekenproces in gaat is net als die kassa in de supermarkt een prima plaats om nog even snel wat producten te promoten. De potentiële klant is in een stemming om te kopen, dus het loont altijd om te proberen om de oorspronkelijke aankoop nog even wat te vergroten. Bijvoorbeeld met wat merchandise. Of een cursus, een e-boek of iets vergelijkbaars, zodat die klant anderen nog iets over zijn aankoop kan vertellen. 

Anderen die dit kochten, kochten ook...

Dus vertel je klanten op de afrekenpagina nog eventjes waar anderen nog naar gekeken hebben. Of wat ze zelfs gekocht hebben in combinatie met de huidige aankoop. Het brengt allicht mensen op een idee. Het moet wel snel, want in tegenstelling tot de kassa in de supermarkt staat hier natuurlijk geen wachtrij.

Heb je wel een echte nu-of-nooit aanbieding?

Maak de aanbieding voor de klant even extra aantrekkelijk door het toevoegen van een eenmalige korting of iets dergelijks. Je aanbieding moet echt een "nu of nooit" karakter krijgen. 

Goede zinnen voor deze afrekenpagina zijn:

  • Mensen die net als u dit product kopen, hebben ook interesse getoond in ____ .
  • Hebt u al gezien dat u bij aankoop van dit ___ nog een interessante korting kon krijgen op____ .
  • Een nuttige aanvulling voor u op dit product kan de ____ zijn.

En bij kunst werkt het ook

En natuurlijk werken afbeeldingen van andere kunstwerken hier ook. Misschien niet nu direct, want de meeste mensen kopen één kunstwerk en geen aantal tegelijk, maar ze blijven mogelijk wel hangen in het geheugen van je koper. 

Tot slot

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst, bedoeld om echt in alles groei te krijgen. Ook in uw aanbiedingen en uw omzet. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak zijn ze tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com



 


 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten