zondag 13 februari 2022

Geef! Geef! Geef meer! Beloon je klanten!

 

Geef! Geef! Geef meer! Beloon je klanten!





  Je tevreden klanten zijn je beste ambassadeur. Dus beloon hun moeite;

  Doe er alles aan om een goede relatie met bestaande klanten te blijven onderhouden;

  Geef je klanten ook altijd iets om over te vertellen.





Beloon je je klanten wel genoeg?

En dan hebben we het natuurlijk over je klanten die andere klanten voor je aanbrengen. Mond tot mond reclame van tevreden klanten staat nog altijd bekend als de beste vorm van promotie die er is.

Mensen in beweging krijgen is lastig

In de tegenwoordige tijd krijg je mensen vaak pas in beweging als je ze iets heel concreets aanbiedt. Verwacht niet te veel van eerdere klanten, die misschien best heel tevreden over je zijn. Denk niet, dat ze alleen om die reden wel aan anderen zullen vertellen hoe goed je bent. 

Geef ze iets voor hun moeite

Maar als je iets tegenover hun moeite zet,  dan wordt het vaak een heel ander verhaal. Dan krijgt de belangstelling om iets voor je te doen, zoals het doorvertellen over je producten plotseling een heel andere wending.  Zorg daarom altijd voor een vorm van commissie. Er zijn vele vormen van bekend. Meestal is het niet echt moeilijk om iets te organiseren. 

Geld is niet doorslaggevend

Ook kun je het in plaats van geld zoeken in kleine cadeautjes en dan bijvoorbeeld met zaken die niet iedereen zomaar overal kan krijgen. Hoe unieker hoe beter wat dat betreft. En waarom zouden de mensen die iets voor je doen, zoals het zorgen voor extra klanten en meer omzet, daar ook geen voordeel van mogen hebben? 


Geef je klanten een leuk verhaal om door te vertellen

Belangrijk is ook, dat je klanten een verhaal hebben. Kopen ze een kunstwerk van je? Zorg dan dat ze iets over dat kunstwerk kunnen vertellen. Iedereen vindt het leuk om een verhaal bij een aankoop te hebben. Maar niet iedereen kan zo maar een verhaal verzinnen. Dus zorg dat je dat verhaal mee levert met je kunstwerk. Bijvoorbeeld jouw biografie, je artiststatement en dat soort documentatie. Dat is niet gek. Sterker nog, je zult je klanten blij maken met deze mogelijkheden om iets over hun aankoop te vertellen. 

Tot slot

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. Je belangrijkste ambassadeurs zijn en blijven je klanten. Op de website van Team Jetje zijn vele manieren terug te vinden om je klanten te vriend te maken en te houden en vaak is die aanpak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com



 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje



Geen opmerkingen:

Een reactie posten