zondag 13 februari 2022

Stuur een soort catalogus van wat je te bieden hebt

 

Stuur een soort catalogus van wat je te bieden hebt





  Een catalogus van alle aangeboden producten en diensten op het gebied van beeldende kunst kan heel handig zijn;

  Het bezit van een dergelijke catalogus komt ook positief en professioneel over op andere klanten;

  Neem eventueel ook producten van derden op, die je in commissie kunt verkopen.




Je hebt toch wel een catalogus, nietwaar?

Heb je wel een soort catalogus van alle producten en diensten die je aanbiedt? Een website voldoet daar niet altijd voor. Niet alleen wordt die website zelden of nooit helemaal bekeken, maar die leent zich er ook niet voor om met een bestelling mee te sturen. En al helemaal niet als een papieren versie.

Breng ook bestaande producten weer onder de aandacht

Stuur je klanten regelmatig een catalogus met de producten die je aanbiedt. Dat zijn niet altijd je nieuwe producten. Ook bestaande producten kunnen in een nieuw jasje gegoten worden. Trouwens, nieuwe klanten kennen je oude en bestaande producten misschien helemaal wel niet. Ook speciale dienstverlening in de vorm van extra ondersteuning of andere toepassingsmogelijkheden kan interessant of zelfs nieuw voor je klanten zijn.

Een catalogus kan op papier en op PDF

Dat kan een digitale catalogus zijn in PDF formaat. Maar een fysieke, papieren catalogus kan ook prima en heeft toch weer een heel andere dynamiek. Die kun je bijvoorbeeld ook prima meesturen met een besteld kunstwerk of iets vergelijkbaars.

Een catalogus is een prima promotiemiddel

Kortom, een catalogus van al je producten en diensten kan heel handig zijn en een goed promotiemiddel. En ook al koopt men niet direct iets als men die catalogus krijgt, men wordt weer eens geattendeerd op je bedrijf en je producten. En het zal in het algemeen een positieve indruk maken. Niet iedereen neemt ten slotte de moeite om zo'n catalogus te laten maken. Je valt er echt mee op. 

Het bezit van een catalogus komt goed over

Kortom, het maken, bijhouden en versturen van een product-catalogus hoort thuis in de planning van iedereen die serieus bezig is met de follow-up van klanten.

Vul de catalogus eventueel aan met producten van anderen

Heb je moeite om de catalogus te vullen met je eigen producten? Of met je eigen kunstwerken? Wellicht kun je kunstwerken van een ander gebruiken, in de rol van een soort verkooppartner. Waarom niet?

Ook een joint venture kan helpen je catalogus te vullen

Of sluit een vorm van een joint venture met een collega-kunstenaar, waarbij je wederzijds elkaars kunstwerken opneemt in de eigen catalogi. Ga op zoek naar producten die elkaar aanvullen en die geen directe concurrenten van elkaar zijn. Dan zijn er nog heel wat mogelijkheden te bedenken.

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. Het bezit van een catalogus hoort daar bij. Op de website van Team Jetje zijn vele manieren en technieken terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com



 



 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten