zaterdag 19 februari 2022

Straal altijd een laaiend enthousiasme uit

 

Straal altijd een laaiend enthousiasme uit





    Als je zelf niet enthousiast bent, wie is dat dan wel?;

    Pak elke gelegenheid aan, om zoveel mogelijk enthousiasme uit te stralen. Je gaat er niet snel mee over de top en zelfs dan zullen de meeste mensen dat nog leuk vinden ook;

    Anderen spiegelen zich aan jouw gedrag en zullen dat over gaan nemen. Geweldig toch?



Straal altijd een laaiend enthousiasme uit
Wat ben ik laaiend enthousiast !!

Jouw enthousiasme is aanstekelijk

Stel dat je zelf niet laaiend enthousiast bent over je werk als kunstenaar. Waarom zou iemand anders er dan wel enthousiast over zijn? Dus het is van het grootste belang, dat je tegen over derden een maximum aan enthousiasme uitstraalt. En dat is dus naar iedereen waar je mee te maken hebt. Met je klanten, galeriehouders, journalisten, opdrachtgevers en noem allemaal maar op. Allemaal mensen die toch een positieve mening over jou en je werk op moeten bouwen.

Straal bij elke gelegenheid

En dat uitstralen doe je dan met alles waar je mee naar buiten treedt. Dat kan bij een face tot face contact zijn, bij een bezoek aan je atelier, bij een ontmoeting bij de opening van een galerie en noem het maar op. Maar ook in alle andere vormen van communicatie komt het terug. In je advertenties, op je weblog, in een stuk in de krant, in je nieuwsbrief, bij een optreden op lokale radio of televisie. Bij elke vorm van communicatie, breng je bewust of onbewust een stukje enthousiasme over, of je het wilt of niet. Het gebeurt gewoon. En we hebben het bij deze vormen van communicatie natuurlijk wel over de klanten van morgen.

Uit je positief, waar maar mogelijk

Dus pak alle mogelijkheden waar je je kunt uiten met twee handen aan, om je enthousiasme uit te stralen. En dat gaat dan over je eigen werk, het werk van collega's en dergelijke. Ja, zelfs over je geweldige klanten. Prijs hun goede smaak en de keuzes die ze durven te maken. Wees zelfs positief over je concurrenten. Veel last hebben kunstenaars onderling niet van elkaar, omdat ze toch allemaal uniek werk leveren.

Deel je plannen op een aanstekelijke wijze

Vertel ook wat je plannen zijn en hoeveel zin je daar in hebt. Leg uit wat je nu doet en wat je op basis daarvan verder wilt verwezenlijken. Laat zien hoe blij je wordt van alle mogelijkheden van je nieuwe omgeving, atelier, apparatuur en noem maar op.

Wacht je ook zo op de ervaringen van je klanten

Laat weten dat je niet kunt wachten om alle positieve ervaringen van klanten te horen. Kortom, put je zelf uit met allemaal begrippen, die aangeven dat je onwijs enthousiast bent. Het straalt uit op anderen en die gaan onvermijdelijk mee in jouw enthousiasme. En dat kan je imago, je brand, je naamsbekendheid en je zichtbaarheid alleen maar ten goede komen.

Tot slot

Er zijn behalve het uitstralen van enthousiasme vele manieren die helpen bij de promotie van kunst. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com



 


 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten