zaterdag 19 februari 2022

Koester het woordje "nieuw" aan uw borst

 

Koester het woordje "nieuw" aan uw borst





    In de marketing en dus ook in de copywriting is het nieuwste nog niet nieuw genoeg;

    Supermarkten lijken wel helemaal uit nieuwe en vernieuwde producten te bestaan;

    Voor kom verveling en gebruik veel synoniemen van nieuw om uw teksten eens te vernieuwen.


Nieuw is belangrijk in de copywriting

Het begrip “nieuw” wordt door velen in de wereld van de marketing en de copywriting gezien als belangrijk in verkoopteksten en advertenties. Misschien zelfs wel zo belangrijk dat het wel heel veel voorkomt. Dat kan zelfs zoveel worden dat het begrip aan inflatie onderhevig lijkt.

In de supermarkt lijkt alles wel nieuw

Pak bijvoorbeeld maar eens een willekeurig product in de supermarkt en de kans is groot dat er iets als “Nieuw”, “Vernieuwd” of “Nu met nieuwe samenstelling” op staat.
Kennelijk zit de consument op vernieuwing en innovatie te wachten, zelfs als je heel goed weet dat het niet meer inhoudt dan een labeltje op de doos.

Treedt hier een vorm van gewenning op?

Als je een positieve bril op hebt kun je dit uitleggen als een verschijnsel dat kennelijk werkt. Maar met een pessimistische bril is het maar de vraag of de consument er niet gewoon overheen kijkt, zonder het woord "nieuw" zelfs maar bewust te registreren.

Relateer lustig aan nieuwe dingen

Maar wat experimenteren met je teksten kan nooit kwaad. Dus kun je  rustig eens wat proberen in deze richting. Wat ook kan als je het eens over een andere boeg wilt gooien is een indirecte benadering. En dat doe je door relaties te leggen met bekend zaken die al als nieuw en innovatief worden ervaren. Het vernieuwende in uw jouw werk wordt er dan via een omweg als vanzelf ingebracht.

Werk met synoniemen van nieuw

Wat ook altijd kan werken is het gebruik van zoveel mogelijk synoniemen. Denk bijvoorbeeld bij "nieuw" aan synoniemen zoals revolutionair, baanbrekend, innovatief, met nieuwe samenstelling, doorbreekt grenzen, blikverruimend en noem maar op. Een goede synoniemensite kan je er zo een groot aantal leveren. Ook populair en meestal volslagen inhoudsloos zijn termen als duurzaam, biologisch, groen en milieuvriendelijk.

Tot slot

Er zijn in copywriting vele alternatieven voor nieuw van promotie bij kunst. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com





 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten