dinsdag 22 februari 2022

Personifieer je advertenties en vooral je e-mail

  

Personifieer je advertenties en vooral je e-mail





  Klanten en lezers klikken je e-mail veel eerder gewoon weg, dan dat ze die openen. Net als je zelf doet;

  Een opvallende onderwerpregel is een stap in de goede richting, maar is niet in alle gevallen effectief ;

  Als je de mogelijkheden hebt, probeer dan altijd een naam aan de onderwerpregel toe te voegen.



Hoe krijg je je klant zover, dat hij je e-mail opent?

Het is lastig om de e-mail die je naar je klanten stuurt, zelfs maar geopend te krijgen. En wees nu eens eerlijk: Klik je zelf ook niet het grootste deel van de e-mail die je ontvangt niet gewoon ongeopend weg? Omdat je vaak aan de onderwerpregel al ziet dat deze e-mail verder toch niets voor je is? Je doet het vast wel.

Begin met een krachtige onderwerpregel

Een stap in de goede richting is dan natuurlijk om een onderwerpregel te gebruiken die de nodige aandacht trekt en nieuwsgierigheid wekt. Maar een dergelijke aanpak is ook niet altijd even eenvoudig. Niet alleen is niet alles voor iedereen van belang, maar het zal ook niet altijd hun aandacht trekken. Maar we zitten ook met het "probleem" dat iedereen iets anders uit je onderwerpregel leest.

Voeg de naam van de ontvanger toe in de opdrachtregel

Een bruikbare en vaak heel effectieve manier is, om aan de onderwerpregel de naam van de ontvanger toe te voegen. Die naam trekt altijd de aandacht. Het geeft de ontvanger ook echt het idee, dat de tekst echt voor hem of haar bestemd is. En hij of zij zal eerder geneigd zijn, om de e-mail te openen en te lezen. Veel e-mailsoftware levert standaard deze mogelijkheden om je klanten aan te spreken, dus gebruik ze.

Spreek de lezer op de juiste manier aan

Spreek de lezer ook altijd aan op iets wat hij of zij waarschijnlijk graag zou willen. Dus gebruik altijd een vorm als:

  • Hallo <voornaam>. Zou je ook wat meer geld om handen willen hebben?
  • Is een cursus _____ ook niet iets voor u, <naam>?
  • Geachte heer <naam>, bijgaand vindt u de door u gevraagde documentatie.

Moderne e-mailsoftware maakt veel mogelijk

Met e-mail is dit vrij simpel tee realiseren, maar als je werkt met een website waar de klant op in moet loggen, is er ook vaak veel mogelijk. Bekijk in elk geval de mogelijkheden die er zijn.

Tot slot

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst en het persoonlijk aanspreken van je klanten bij de copywriting speelt een belangrijke rol. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com


 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten