dinsdag 22 februari 2022

Beloof je lezers een zichtbaar resultaat

Beloof je lezers een zichtbaar resultaat



    Maak je belofte achteraf altijd gemakkelijk controleerbaar;

    Een belofte van een een onzichtbaar resultaat is nauwelijks geloofwaardig te maken, dus maak je belofte concreet;

    Blijven lezers nog steeds twijfelen of ze klant zullen worden, bied ze dan altijd een goede garantie aan.



Hoe zichtbaarder het resultaat dat je aanbiedt is, hoe beter het is

Hoe waarschijnlijker het voor de lezer is dat jouw product zijn of haar "probleem" op lijkt te lossen, hoe beter het is. Dat oplossen moet dus zeer aannemelijk worden gemaakt en zo concreet mogelijk onderbouwd worden. Liefst met harde bewijzen. En hoe zichtbaarder het uiteindelijke effect is, hoe beter het product verkocht zal worden.

Een goede garantie is ook nooit weg

Daarnaast kun je in elk geval een stevige garantie geven voor de situatie, dat het product niet blijkt te voldoen. Over garanties hebben we het in een ander artikeltje nog wel een keer, maar je kunt je voorstellen, dat een goede garantie kan werken om een twijfelende potentiële klant over de streep te trekken.

Maak je beweringen dus zo hard mogelijk

Probeer ook een beetje tastbaar en kwantificeerbaar te maken in hoeverre jouw product aan de klant een verbetering geeft. Vertel dus niet, dat het product dat je in de aanbieding hebt, “voor vermindering van gewicht zorgt”. Maar schrijf in plaats daar van iets als: “Vermindert uw gewicht met 10 kilo in 3 maanden”. Een dergelijke belofte is een stuk concreter. Daarnaast is het hard en controleerbaar. En het feit dat het echt controleerbaar is, maakt jouw uitspraak dus geloofwaardiger. Je gelooft er kennelijk in.

Voor en na foto's

In de praktijk zien we vaak dat er gebruik gemaakt wordt van "voor en na" foto's, waarop we kunnen zien hoe iemand plotseling 20 kg afgevallen is in een paar weken of er 24 jaar jongen uitziet na het gebruik van een verjongingscrème. Reclames zijn vaak heel gul met beloften, hoe onrealistisch ze vaak ook zijn. 

Tot slot

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst mogelijk. Op de website van Team Jetje zijn er een flink aantal terug te vinden. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com voor verdere suggesties en ideeën.




 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten