zaterdag 19 februari 2022

Je woorden kunnen nooit teveel emotie oproepen

  

Je woorden kunnen nooit teveel emotie oproepen



  Kunst wordt maar zelden op rationele gronden gekocht, al is het maar omdat die rationele gronden er vaak helemaal niet zijn;

  Als emotie zo'n grote rol speelt, is het dus duidelijk van het grootste belang om die emotie in de teksten in te brengen ;

  Probeer ook andere zintuigen in actie te krijgen, om je boodschap te onderschrijven, bijvoorbeeld met videoboodschappen.



Kunst verkopen met rationele argumenten is bijna onmogelijk

Aankoopbeslissingen worden zelden genomen op basis van rationele argumenten. Dat geldt in het algemeen, maar zeker ook bij beeldende kunst. Misschien daar nog meer dan ergens anders. Vooral de kunstwereld staat bol van de emotie.

Zorg dat je teksten die belangrijke snaar raken

Het is dus zaak om bij het schrijven van advertenties en andere verkoopteksten de juiste emotionele snaar bij de lezers van deze teksten te raken. Want lukt dat niet, dan is de kans dat de lezer ooit een koper wordt, vrij gering.

Investering kan ook werken, maar dan moet je de investering dat echt waard zijn

Dan moet het bij de aankoopbeslissing al om andere factoren gaan, die een grote rol spelen, bijvoorbeeld spreken van investering, in de hoop dat je werk binnen afzienbare tijd veel geld op gaat leveren.

We moeten het met woorden doen

Helaas hebben we slechts woorden tot onze beschikking om de gewenste emotie bij de lezers op te wekken. We moeten het dus doen met woorden die dit effect hebben en dat betekent dat we de woorden in onze tekst met zorg moeten kiezen. Want alleen met de juiste keuze zullen we onze lezers in de juiste stemming weten te krijgen.

Blijf altijd zo positief als je maar zijn kunt

Gebruik daarom in je teksten zoveel mogelijk woorden met een positieve betekenis. Denk daarbij aan woorden als liefde, veiligheid, ontspanning, opluchting, vrijheid, geluk, gelukkig, prettig, grappig, voldaan en dergelijke.

Tot slot

Er zijn vele vormen van copywriting die emoties bij de lezer op zullen roepen als we het hebben over de promotie van kunst. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com




 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten