zaterdag 19 februari 2022

Gebruik "Uitverkoop" of "Sale" in verkoopteksten

  

Gebruik "Uitverkoop" of  "Sale" in verkoopteksten





  Als mensen ergens gek op zijn, dan is het wel het kopen van dingen tegen een gereduceerde prijs;

  Uitverkopen en dergelijke zijn volledig op de hebzucht van mensen gericht;

  Het kan ook goed helpen om een klant tot snelle acties te verleiden.


Dingen die goedkoper zijn dan normaal zijn onweerstaanbaar

Mensen zijn gek op koopjes en voordelige aanbiedingen. Vooral Nederlanders schijnen er internationaal een zekere faam mee opgebouwd te hebben. Mensen vinden het leuk om minder geld uit te geven dan ze wellicht elders kwijt zouden zijn. Of ze het betreffende product echt nodig hebben, schijnt daarbij een ondergeschikte rol te spelen.

Val op met een aanbieding

Het ligt daarom voor de hand om termen als: "tijdelijke aanbieding",  “uitverkoop”, “sale” en dergelijke in je kopteksten te gebruiken om de aandacht van je lezers te trekken. En dan kom je er in de rest van de verkoopteksten op terug. Dat klinkt behoorlijk als een open deur, maar dat is het zeker niet. Vaak komt men in de tekst helemaal niet op dat soort uitspraken uit de kopregel terug. En dat is natuurlijk dodelijk voor de verkoop, want de bezoeker voelt zich beduveld en is met één klik verdwenen om nooit meer terug te komen.

Er moet echt sprake zijn van een lagere prijs

Dus zorg er bij het gebruiken van dit soort koppen voor, dat er inderdaad sprake is van een prijsverlaging, al dan niet tijdelijk. Dan kan het wel degelijk inspirerend werken. En zeker als we op korte termijn actie van de klant willen zien.  

Maak dan gebruik van acties als:

  • “Alleen deze week met 50% korting”;
  • “Krijg 40% korting als u bestelt vóór…”;
  • “Koop nu en betaal in 4 termijnen zonder enige rente”;
  • “Bij aankoop van 2 exemplaren een derde naar keuze gratis”.. etc. Hoewel dit in de kunsthandel waarschijnlijk niet veel voor zal komen.

Tot slot

Er zijn vele manieren om copywriting in te zetten bij de promotie van kunst. Het werken met aanbiedingen is in de copywriting heel geliefd en wordt dan ook heel veel gebruikt. Op de website van Team Jetje zijn vele handigheidjes uit de copywriting terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com


 


 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten