vrijdag 18 februari 2022

Gebruik regelmatig woorden als "eenvoudig of simpel"

  

Gebruik regelmatig woorden als "eenvoudig of simpel"





  Laat je lezers meermalen weten dat online kopen bij jou heel eenvoudig is. Daar mag bij je lezer geen twijfel over bestaan;

  Veel mensen hebben een hekel aan gecompliceerde procedures met heel veel keuzemogelijkheden;

  Vaak veronderstelt een webontwerper allerlei voorkennis bij bezoekers, die lang niet altijd aanwezig is.


Laat alles eenvoudig lijken

Veel mensen hebben in het algemeen een hekel aan onnodig gecompliceerde zaken. Men verwacht een eenvoudige structuur, in plaats van te moeten gaan zoeken wat ze geacht worden om verder te gaan doen. Wordt het te ingewikkeld, dan zal men zelfs met één klik je website verlaten en dat is natuurlijk wel erg jammer. Zo kun je onnodig omzet mislopen.

Geef eenduidige instructies waar dat nodig is

Bezoekers aan je website verwachten eenvoudige, duidelijke en eenduidige instructies. En al helemaal geen instructies, die een bepaalde voorkennis bij je lezers verwachten. Zeker niet, als die voorkennis ook nog eens nauwelijks tot niet te achterhalen blijkt te zijn. Wegklikken van je lezers is dan vrijwel zeker. 

Let er op dat echt alles eenvoudig is en dat ook uitstraalt

Benadruk het eenvoudige en simpele van je website en je verkoopproces. Doe dat ook in al je advertenties en voer het principe door in je verkoopteksten. Maak steeds opnieuw duidelijk dat er sprake is van een zeer eenvoudig en vooral gangbaar betaalproces. Een koper wil geen verrassingen. Een voorbeeld is het aanbieden van Ideal dat heel veel wordt gebruikt als betaalmiddel. 

En in je verkoop tekst kondig je deze eenvoud al aan: “Bestellen is heel eenvoudig. Vul uw gegevens in en de rest wijst zichzelf.” 

Je kunt het principe om alles simpel te houden in allerlei beschrijvingen gebruiken

Maar je kunt de terminologie ook gebruiken bij de beschrijving van je kunst: "Dit expressionistische werk is een eenvoudige manier, om een saaie muur in je huiskamer een opfrisbeurt te geven" en "De al aangebrachte metaaldraad maakt het gemakkelijk, om het kunstwerk op een simpele manier op te hangen. En een spijker of schroef in de muur voldoet al". Ook hier zal dat klanten over de streep trekken. Mensen zijn nu eenmaal gek op eenvoud. 


Tot slot

Er zijn vele soorten copywriting die helpen bij de promotie van kunst. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com






 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten