dinsdag 22 februari 2022

Gebruik banners alleen waar ze voor bedoeld zijn

Gebruik banners alleen waar ze voor bedoeld zijn



    Banners zijn geen advertenties, dus verwacht daar ook geen eigenschappen van advertenties van;

    Namen moet je er onbeperkt in blijven rammen voor het krijgen en houden van naamsbekendheid. Zie de grote concerns waarvan je echt wel weet dat ze bestaan;

    Zorg dat je advertenties de lezer wel altijd aanzetten tot actie.



Banners zijn geen goede advertenties

Banners zijn geen advertenties. Mensen hebben de neiging om banners te laten, voor wat ze zijn of ze zelfs niet eens te zien. Dat verschijnsel wordt bannerblindness genoemd. Dus moeten we onze banners voor andere doeleinden gebruiken. Het effect van banners moet zijn, dat het steeds maar tonen van een bepaalde naam er toch op den duur voor zorgt, dat die naam “blijft hangen” in het onderbewuste van de lezer.

Gebruik banners voor het echte "ramwerk"

Kortom, banners dienen vooral voor de creatie van naamsbekendheid, door een naam er op een onbescheiden manier in te rammen. Banners kunnen bij dat rammen een prima rol bij spelen. Maar verwacht geen klikken of kopers van het gebruik van banners, want dat gebeurt niet.

Advertenties zetten juist aan tot actie

Advertenties moeten qua vorm, opmaak en vooral tekst degenen die hen zien, aanzetten tot een vorm van actie. Dat betekent dat die advertentie niet alleen op moet vallen, maar meer moet doen dan dat: De advertentie moet zoveel aandacht trekken, dat hij daadwerkelijk gelezen wordt. En dat is weer heel wat anders dan het doel van een banner die alleen gezien hoeft te worden. Desnoods met je onderbewuste. Maar op een advertentie moet wat ons betreft namelijk WEL altijd geklikt worden.

Samenvatting

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. In deze serie boeken van Team Jetje vind je meerdere boeken over het opstellen van advertenties en banners. Doe er je voordeel mee. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com




 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten