Laat de klant de prijs bepalen
Waarom zou je zelf altijd de prijs van je werk bepalen? |
||
Laat de klant maar een bod doen. Daarna kun je altijd nog kijken wat je doet;
|
||
Kunstenaars kunnen prima met een klein kunstwerk betalen. |
Een experiment dat verrassend uit kan pakken
Een leuk experiment: Laat je klanten de prijs van je product bepalen. Misschien niet voor alle producten, maar bijvoorbeeld degenen die een beetje uitgelopen zijn of om een andere reden niet echt goed meer verkopen?
Digitale producten kosten nagenoeg niets, als je ze eenmaal hebt
Veel kwaad kan het nooit. En zeker bij digitale producten is vrijwel alles wat je er voor vangt pure winst, nietwaar? De kosten blijven meestal onveranderd.
Een vorm van ruilhandel is misschien heel interessant
Een uitbreiding kan zijn om er zelfs een soort van ruilhandel van te maken. Laat de klant niet betalen met geld, maar in natura. Ook dat kan heel verrassende effecten geven en maakt de handel een stuk levendiger.
Zo kom je ook aan interessante verhalen
Ook dit is natuurlijk niet aan te raden als je van de opbrengst van je producten moet leven, maar het kan veel materiaal opleveren om over te schrijven in je nieuwsbrieven of in toekomstige verkoopbrieven.
Betaling met kunst
Trouwens, we werken in de wereld van de beeldende kunst. Daar gebruikte vroeger niemand geld. Een dienst of product werd gewoon betaald met kunst. Vraag het maar aan Vincent van Gogh.
Tot slot
Er zijn vele manieren van promotie bij kunst en het concept van betaling met kunst is al zo oud als de weg naar Rome. Waarom er niet eens mee geëxperimenteerd? Op de website van Team Jetje zijn vele ideeën, tips en suggesties terug te vinden. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten