dinsdag 22 februari 2022

Bouw een lijst met emailadressen

Bouw een lijst met emailadressen



    "The money is in the list" zeggen de Amerikaanse marketinggoeroes in koor;

    De onderwerpszin is heel belangrijk en bepaalt voor een groot deel of een e-mail geopend wordt of niet;

    Een speciale e-mailprovider kan heel veel werk uit handen nemen en is daarmee zeker aan te raden.



Een lijst met mailadressen is van belang

Over één ding zijn alle goeroes op het gebied van internetmarketing het wel eens: Een lijst met e-mailadressen (ook wel mailinglist genoemd) is buitengewoon belangrijk en kan keer op keer voor nieuwe handel en omzet zorgen.

E-mailmarketing is niet echt eenvoudig

E-mailmarketing is niet eenvoudig. Veel mensen lezen de e-mails die ze ontvangen helemaal niet of nauwelijks. Dus een grote hoeveelheid verzonden e-mails is van groot belang om toch een redelijk percentage geopende e-mails te krijgen. Er wordt veel misbruik van e-mailmarketing gemaakt, waardoor er ook steeds meer wetgeving komt, die vooral lastig is voor de goedwillende bedrijven. De bedrijven die zich al niet aan de regels hielden, blijven dat toch gewoon doen.

Zorg voor een krachtige onderwerpszin die lezers nieuwsgierig maakt

Daarnaast is de formulering van de onderwerpszin van groot belang. Deze moet de aandacht trekken in de lange rij e-mails die iemand ontvangt én de onderwerpszin moet aanzetten tot aanklikken om de inhoud van de e-mail te lezen. En dat is eigenlijk minder simpel dan je zou denken. Elders in de serie weblogs van Team Jetje tref je uitgebreide artikelen met tips aan op het gebied van internetmarketing en dus ook op het gebied van het aantrekken van inschrijvers op je e-maillijst.

Gebruik een e-mailprovider

Het is aan te raden op dit moment gebruik te maken van een speciale e-mailprovider. Het versturen van e-mail binnen allerlei privacywetgeving wordt met de dag lastiger. Dus het verdient zeker aanbeveling om dat uit handen te geven aan een gespecialiseerd bedrijf. Ook het hele privacy verhaal wordt door die bedrijven geregeld, dus daar hebben we zelf geen omkijken meer naar.

Tot slot

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst, ook per e-mail. Ondanks alle bezwaren is e-mailmarketing nog één van de krachtigste technieken. Op de website van Team Jetje zijn vele van deze technieken terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com




 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten