vrijdag 25 februari 2022

Start een eigen nieuwsbrief

Start een eigen nieuwsbrief



    Nieuwsbrieven staan heel slecht bekend, maar dat is niet terecht;

    Teveel nieuwsbrieven bestaan alleen maar uit reclame en het is logisch dat niemand die een blik waardig keurt;

    Een nieuwsbrief is een vorm van contentmarketing. De nieuwsbrief laat je kunde en kennis zien en werkt daarmee aan vertrouwen. Dat is genoeg.



Opvallen met een nieuwsbrief
Nieuwsbrieven waar we ooit aan meegewerkt hebben


Opvallen met een nieuwsbrief is niet echt gemakkelijk

Iets wat veel bedrijven doen, is het opzetten van een nieuwsbrief. Juist het feit dat iedereen het doet, maakt het heel lastig er nog mee op te vallen. Sterker nog, als je het niet goed doet, kan een te vaak gestuurde nieuwsbrief die niet echt welkom is, je klanten danig irriteren. Dan werkt je nieuwsbrief niet positief maar juist uitermate negatief. 

Zorg voor een opvallende aankondiging

Zorg dus allereerst dat je nieuwsbrief qua tekst opvalt tussen de grote berg e-mails, die elke dag binnenkomt. Een duidelijk onderwerp. Herkenbaar als jouw nieuwsbrief, zodat de lezer er bewust op klikt. Probeer niet te verbergen dat het om een nieuwsbrief gaat. De lezer komt er snel genoeg achter en zal het dan alleen maar als vervelend ervaren. Zorg voor een zodanige kwaliteit dat de lezer het gevoel niet krijgt dat het om zo'n irritante nieuwsbrief gaat. Geef iets goeds te lezen, zonder dat het een reclamefolder wordt, zoals heel vaak het geval is. 

Maak de lezer direct nieuwsgierig

Is de nieuwsbrief binnengehaald? Mooi zo. Dan is een belangrijke hobbel al genomen. De volgende stap is dan dat de kop en/of het titelblad de bezoeker er direct van moet overtuigen, dat deze nieuwsbrief belangwekkende informatie bevat, die hij beslist niet mag missen.

Goed leesbaar en zeker geen reclame toevoegen

Je nieuwsbrief dient goed leesbare artikelen te bevatten. Die dienen te gaan over onderwerpen die met je bedrijf te maken hebben. Houdt het levendig. Neem veel afbeeldingen en foto’s op. Maak eventueel een PDF van je nieuwsbrief. Verstuur die als een link in een simpele tekst e-mail, die in de meeste gevallen sneller geopend zal worden.

Een nieuwsbrief kan zeker nut hebben, mits goed opgezet

Mits van goede kwaliteit kan een nieuwsbrief zeer zeker iets aan je omzet en je bekendheid bijdragen, maar verwacht er verder geen wonderen van. Als je meer wilt weten over nieuwsbrieven klik dan hier.

En dan tot slot

Er zijn een groot aantal manieren om je kunst te promoten. Op de website van Team Jetje zijn er al vele terug te vinden. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com




 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten